Show simple item record

Labor environment and its relationship with the quality of services in the district restaurants of Miraflores, Lima-Peru

dc.contributor.authorUribe Hernández, Yrene Ceciliaes_ES
dc.contributor.authorHorna Bances, Esteban Vicentees_ES
dc.contributor.authorTamara Tamariz, Stalein Jacksones_ES
dc.contributor.authorOchoa Paredes, Fernandoes_ES
dc.date.issued2018-07-05es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.ulcb.edu.pe/handle/ULCB/222es_ES
dc.description.abstractCon el objetivo de determinar el nivel de satisfacción en los restaurantes en el distrito de Miraflores y la relación entre satisfacción del cliente y el ambiente laboral, se llevó a cabo el presente estudio. Para lo cual se encuestaron 150 clientes internos (empleados) y externos (comensales). Los datos se colectaron mediante sendas encuestas y se procesaron usando el método de regresión logística.El resultado más saltante fue el alto nivel de satisfacción mostrado tanto por los clientes internos (empleados) como los externos (comensales) y el que la satisfacción del cliente interno tiene relación directa significativa con la satisfacción del cliente externoes_ES
dc.description.abstractTo determine the level of satisfaction in restaurants of Miraflores city and the relationship between customers satisfaction and the the working environment this study was done. 150 restaurant workers and 150 consumers were surveyed. Data were collected and processed using logistic regression technique.The most outstanding result was the high level of satisfaction shown by both the internal and the external clients and the statistically significative relationship between the satusfaction level of workers with customerses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Le Cordon Bleues_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAttribution 4.0 Internationales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es_ES
dc.subjectAmbiente laborales_ES
dc.subjectcalidad de servicios,satisfacción del clientees_ES
dc.subjectEnvironmental workplaceen_EN
dc.subjectService qualityen_EN
dc.subjectCustomer`s satisfactionen_EN
dc.titleAmbiente laboral y su relación con la calidad de servicios en los restaurantes del distrito de Miraflores, Lima-Perúes_ES
dc.titleLabor environment and its relationship with the quality of services in the district restaurants of Miraflores, Lima-Peruen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.subject.ocdeAlimentos y bebidases_ES
dc.subject.ocdeNegocios, Administraciónes_ES
dc.subject.ocdeNutrición, Dietéticaes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36955/RIULCB.2018v5n1.006es_ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess